Auke Versteeg

Het fotovirus heb ik meegekregen van mijn vader die al in mijn kinderjaren bezig was met zowel het maken van foto's, als met het ontwikkelen en afdrukken hiervan. Uiteraard alles in zwart-wit. In de jaren zeventig van de vorige eeuw heb ik mijn eerste tweedehands spiegelreflexcamera aangeschaft. Een Practica, gevolgd door diverse uitgebreidere modellen en lenzen.

Net als veel amateurfotografen ben ik na verloop van tijd overgestapt op digitale fotografie. Naast het fotograferen zelf, is daarbij ook de interesse ontstaan in het digitaal bewerken van de gemaakte foto's.

Ik hou van fotograferen in de breedste zin van het woord, met een voorkeur voor landschappen. De combinatie van het maken van wandelingen en fotograferen is voor mij ideaal.

Na mijn pensionering is er meer ruimte gekomen voor mijn fotohobby en heb ik me aangesloten bij de Fotoclub Bommelerwaard. Hiermee hoop ik mijn fotovaardigheden zoals het maken van composities naar een hoger plan te brengen. Aan de hand van een jaarprogramma komen specifieke onderwerpen aan de orde, maar is er ook ruimte voor vrij werk. Het is prettig om op mijn foto's van de medeleden een terugkoppeling te krijgen over hoe een foto beter of anders kan, maar ook om mijn kennis te delen met de andere clubleden. Kortom, leren van elkaar.