De club

Fotoclub Bommelerwaard is actief in de hele Bommelerwaard en telt ongeveer 10 leden. Eens in de 3 weken komen de clubleden op maandagavond bijeen in een ruimte van het Theater de Poorterij, Nieuwstraat 4 te Zaltbommel.
Er wordt gewerkt op basis van een jaarlijks gezamenlijk opgesteld programma.

Eens in het jaar exposeert de Fotowerkgroep in Theater de Poorterij in Zaltbommel en wisselend wordt ook op andere locaties geëxposeerd.

Aan de hand van een 'strak' schema wordt elkaars werk besproken. De foto's zijn dan afgedrukt en voorzien van passe-partout. In enkele gevallen wordt voor de presentaties gebruik gemaakt van een beamer.
Enkele keren per jaar wordt gezamenlijk op locatie gefotografeerd. Onderwerpen kunnen zijn: portretten, tuinen, kastelen, natuur, objecten, water, stadsgezichten.
Per seizoen wordt individueel gewerkt aan een aantal opdrachten variërend in onderwerp (muziek, kinderen, contrast, oude ambachten, abstracte kunst etc.).
Op basis van individuele interesses en kennis van zaken wordt af en toe een avondvullend programma verzorgd door één van de leden.
Een enkele keer per jaar wordt een spreker uitgenodigd. Dit kan een professionele of goede amateur fotograaf zijn of bijvoorbeeld iemand van de fotobond.

Mensen die geïnteresseerd zijn om de sfeer te proeven en de werkwijze te ervaren, zijn welkom op één of twee maandagavonden. Neem daarvoor contact op met onze secretaris Ad Hoevenaars, telefoon: 06 53366278, email: adhoevenaars1954@live.nl
Het seizoen start in september, maar men kan ook tussentijds lid worden.