Remco Ates

Een paar jaar geleden heb ik mijn fotohobby nieuw leven in geblazen. Indachtig de wijsheid 'de beste camera is de camera die je bij je hebt', heb ik de compacte en lichte Olympus OM-D M10 Mark II systeemcamera gekocht. Vervolgens heb ik de basisopleiding van de Fotovakschool gevolgd. Daar heb ik in korte tijd kennis en vaardigheden opgedaan, die mijn fotografie een hele sprong verder hebben gebracht.

Maar dan. De enige manier om jezelf echt te verbeteren in fotografie, is om heel veel foto's te maken. En door je foto's te laten bespreken door medefotografen. Daarom ben ik toegetreden tot de gelederen van fotoclub Zaltbommel.

Vooralsnog ben ik een fotografische veelvraat. Thematisch gezien heb ik niet echt duidelijke voorkeuren. Wat ik magisch vind, is dat ik met een combinatie van kadering, instellingen en nabewerking beelden aan de werkelijkheid kan 'onttrekken' die voor de oppervlakkige waarnemer niet zichtbaar zijn.